לייף סטייל

ייהרג ואל יאכול: מקורות החלבון הגרועים ביותר

הרמב״ם אמר ״ואכילה גסה לגוף כל אדם כמו סם המוות והיא עיקר כל החלאים״. לא משנה אם אתם שמנים או רזים, מתאמנים בהדיקות או מתעצלים במקצועיות. כל אדם חייב להיות מודע למזונות אותם הוא מכניס לגופו וכיצד הם משפיעים עליו.

צילום: Pixabay

כל מי שמתאמן או מתאמנת באיזשהו סוג של ספורט, מכיר בחשיבותם הרבה של חלבונים. חלבונים הם אבני הבניין של כל התאים והשרירים בגופנו, והם נחוצים למתאמנים והאמת, גם לאנשים שלא עושים ספורט כלל. עם זאת, חלבונים זו מילה גדולה, כשאומרים חלבונים מתכוונים לקבוצה לא קטנה בכלל של חומרים המורכבים מחומצות אמינו שונות, כמובן שלא כולם מועילים לגופנו. כמו יתר אבות המזון, גם חלבונים ניתן לקבל ממקור אידאלי או ממקור ירוד. כמו שישנה פחמימה איכותית המשביעה לאורך זמן, וסוגי סוכר איכותיים המומלצים לצריכה, כך גם ישנם מקורות פחות טובים של חלבונים. בכתבה זו ריכזנו עבורכם מקורות חלבון מהם מומלץ להמנע מסיבות שונות; חלקם אינם מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות לגופנו על מנת לתפקד בצורה תקינה, חלקם קשים לעיכול וכו׳.

עוף מטוגן:
chicken-667935_960_720צילום: Pixabay
אמנם בשר עוף מבושל או אפוי ללא שמן הוא מקור מעולה לחלבון, אך עוף שטוגן בשמן נהפך לפצצת שומן רווי, איך נגיד בלשון המעטה, שאינו נחוץ לגופכם. לכן עוף מטוגן ובמיוחד כזה מרשתות מזון מהיר, הוא מזון שמומלץ להמנע ממנו אם אתם מנסים לשמור על הגזרה.

בייקון:
bacon-1110577_960_720צילום: Pixabay
זה אחד כואב אה? נכון שבשר הוא מקור מצוין לחלבונים, אך בייקון הוא בשר מעובד העשיר במלח ושומן רווי. לא חייבים להפסיק לאכול בייקון באופן מוחלט, אך באופן כללי מומלץ לבחור נתחים רזים יותר ומעובדים פחות.

נקניקים ופסטרמות תעשיתיות:
jause-338498_960_720צילום: Pixabay
בימינו, תעשיית הבשר היא גורם שנוי במחלוקת מכיוון שבמאמץ לחסוך בעלויות, כמו איכות חומרי הגלם והיחס לבעלי החיים נמצאים בעדיפות משנית. מוצרי בשר תעשייתי מעובד נמצאים בבתים רבים. הכוונה היא לפסטרמות, נקניקים, נקניקיות ועוד מגוון מאכלי בשר שבעצם עשוים מחלקי פנים שונים ומבשר באיכות ירודה. בשנים האחרונות עלתה המודעות לעניין ואפילו ועדת הבריאות של האו"ם המליצה להמנע ממוצרי בשר מעובד (בכמה ימים שלאחר הפרסום, דווח במספר עיתונים כי הייתה ירידה ניכרת של אחוז האנשים שרכשו בשר מעובד, והפלא ופלא, לפני מספר ימים שמעתי ברדיו כי אחוז האנשים שחזרו לרכוש בשר מעובד שווה לאחוז שהיה לפני שועדת האו״ם פרסמה את המלצותיה. איך אומרים, נמר לא הופך חברבורותיו).

גלידה:
ice-862809_960_720צילום: Pixabay
גלידה מכילה חלבון. אלו הן אמנם חדשות טובות, אבל למרות שגלידה היא מוצר חלבי, וככזו היא מכילה חלבונים המצוים בחלב, אין להתעלם מהעובדה שגלידה היא בדרך כלל מוצר עשיר בשומן ובסוכרים. ניתן לשלב גלידה בכל מיני סוגים שונים של דיאטה, אך יש לעשות זאת במתינות.


תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים

טעות בפרסום?

עזרו לנו להבין את הטעות, כתבו לנו דרך תיבת הטקסט את הטענה ואנחנו נשמח להתייחס ולתקן את הפרסום. לפרטים נוספים צרו קשר דרך [email protected]

x
עדכון שבועי על תוכן מרחבי הרשת לתיבת המייל שלכם, מתאים? הרשמו עכשיו !

הרשמו באמצעות כתובת המייל שלכם ותהנו מעדכון שבועי קבוע של החדשות החמות מרחבי הרשת, ובחינם!

באתר זה פועלת אמנת פרטיות ואנטי-ספאם