ביקורות סרטים

יהלום לא מלוטש

בטח כבר אמרתי את זה פעם אבל לא יזיק אם אגיד שוב: אדם סנדלר הוא אחד השחקנים האהובים עלי. יש לי פינה חמה בלבלב לקומדיות שלו מהניינטיז ושנות האלפיים. האם הפעם הצליח לו שוב?

צילום: greyloch

בטח כבר אמרתי את זה פעם אבל לא יזיק אם אגיד שוב: אדם סנדלר הוא אחד השחקנים האהובים עלי. יש לי פינה חמה בלבלב לקומדיות שלו מהניינטיז ושנות האלפיים (על רוב הקומדיות שלו מהעשור הקודם שהרגע נגמר אני מעדיף לא לדבר). הוא שחקן מצחיק שתמיד נותן הופעות מחממות לב. הוא גם שחקן דרמטי ממש מעולה ונתן תצוגות משחק מופתיות ב'מוכה אהבה' (הסרט האהוב עלי) וב'שמור עלי' הלא מוערך מספיק.

עכשיו מגיע לנטפליקס (בארה"ב הסרט יצא בקולנוע, אגב) סרט חדש עם אדם סנדלר. בניגוד ל'תעלומת רצח' החביב שיצא שם לפני חצי שנה, הפעם מדובר בדרמת פשע שבו אדם סנדלר נותן הופעה שונה לחלוטין ממה שאנחנו רגילים אליו.

הווארד רטנר (אדם סנדלר) הוא סוחר יהלומים שמכור להימורים ותמיד מסתבך. למרות מזלו הלא משהו, הוא מנסה לעשות מכה אחת אחרונה: הונאה גדולה שעלולה לגרום לו לאבד הכול. האם הוא יצליח?

את הסרט מביים צמד הבמאים העולים ג'וש ובני ספדי וכמו בסרטם הקודם 'גוד טיים' (גם הוא זמין בנטפליקס אגב) האווירה בסרט מאוד אינטנסיבית ומלחיצה. דברים קורים מהר מהר ובלי זמן לנשום. התחושה בסרט היא כמו של מרדף אחרי השעון, בריחה ממישהו שרוצה ברעתך. את 'גוד טיים' אהבתי אבל לא התלהבתי אבל ב'יהלום לא מלוטש' הסגנון של האחים ספדי מתלבש היטב על העולם המלוכלך של דמויות הסרט.

כמו שכתבתי בתחילת הביקורת, אני מאוד אוהב את סנדלר ואני שמח להגיד שגם כאן הוא נותן הופעה מדהימה (אם כי הופעת חייו לנצח תישאר כבארי איגן ב'מוכה אהבה'). סנדלר משחק דמות אפלה ומלוכלכת ונותן לה המון עומק, נשמה (מלוכלכת) ומעניין לעקוב אחרי מה שהוא עושה בסרט ולהיות, למרות הכול, בעדו. גם שאר השחקנים בסרט טובים מאוד ומפתיעה לטובה אידנה מנזל (אלזה בשבילכם) בתפקיד נהדר ונטול שירה.

'יהלום לא מלוטש' הוא רכישה מוצלחת נוספת של נטפליקס, שמפציצה ממש בחורף הנוכחי. למרבה הביזיון הסרט לא מועמד לשום אוסקר וזה ממש לא בסדר, כי מדובר פה בדרמת פשע סוחפת, אינטנסיבית וכיפית נורא. שווה צפייה בהחלט.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים