לייף סטייל

טיפים לרכיבה על אופנועי שטח

רכיבה על אופני שטח היא פעילות מהנה, מאתגרת ומאוד ממכרת, אך כל עוד אתם שמים לב לכל כללי הבטיחות ומשתמשים בציוד מתאים, אין שום סיבה להיגמל!

צילום: Pexels

המכורים לדבר יעידו שמרגע שהם גילו את החוויה הם לא מתכוונים להפסיק, לפחות כל עוד הם שלמים ובריאים, ועם שמירה על בטיחות ועל ציוד מתאים אין סיבה שזה לא יקרה. הקשר היחיד בין רכיבת שטח ורכיבת כביש הוא אחד – הרכיבה על שני גלגלים, ואלו שרוכבים בקביעות טוענים ובצדק שזו רכיבה מסוכנת פחות ומהנה יותר. אבל בשביל ליהנות מחוויית הרכיבה על אופנועי שטח צריך להצטייד בציוד המתאים, ציוד שיאפשר לרכוב בכיף וחשוב מכך, לשמור על הבטיחות.

ציוד חובה לרכיבת שטח

כאמור הרכיבה בשטח שונה לגמרי מהרכיבה בכביש, ובמרחב הטבעי תתקלו בסלעים, בעיקולים מפתיעים, באדמה קשה או בוצית ובאתגרים רבים אחרים. בגלל זה צריך ציוד מיוחד והנה בקצרה על מה אי אפשר לוותר:

  • קסדה – הסיכויים שתיפלו מהאופנוע במהלך רכיבת השטח לא מבוטלים. זו הסיבה שאתם חייבים להתאבזר בקסדה מתאימה, קסדה עמידה ואיכותית שמגיעה במקשה אחת.
  • ביגוד – הביגוד צריך להיות קודם כל נוח, ומעבר לכך הוא צריך להיות מבד שסופג זיעה וכמובן נושם. כדאי שהמכנסיים יהיו עם כיסים לנוחות מרבית.
  • משקפי אבק – קסדות השטח הן קסדות פתוחות באזור העיניים ואתם חייבים הגנה עליהן מאבק, חול, בוץ או כל דבר אחר ואת זה תעשו עם משקפי אבק שיגנו עליהן.
  • מגפיים – מגפיים שמיועדים לרכיבת שטח צריכות להיות מוגנות ובעלות תפר כפול ועם קליפס הרמטי שמחזק אותן.
  • מיגון – כל הגנה שהיא מבורכת ואם היא איכותית היא גם לא אמורה להציק. מגנים כאלו יש לגב, לברכיים, חליפת מחץ ומגן צוואר.

המלצות למסלולי רכיבת שטח בישראל

רכיבה על אופנועי שטח בישראל יכולה להתקיים במקומות רבים והנה כמה המלצות. אם אתם מחפשים מסלול במישור החוף, אתם יכולים להגיע לשביל החוף שמתחיל בוינגייט ומסתיים בגעש. היציאה היא ממגרש החנייה של וינגייט ומיד שמאלה לעבר נחל פולג וחוף הים. בנגב, יש את יער בארי המשקיף אל צפון הנגב ומציע מסלול קל על דרך מתפתלת עם המון ירוק בעיניים. המסלול מתחיל מקיבוץ בארי וממשיך לכיוון דרום אל נחל גרר. בערבה, יש את ציר הנפט עד מכתש רמון, מסלול שנחשב לקשה והוא דורש מיומנות וניסיון, ובשפלה אפשר לרכב ביער המגינים במסלול שמתחיל בין העצים ונמשך בדרך האספלט ובשבילי העפר.

בטיחות מעל לכל!

בשביל שהרכיבה תעבור בשלום יש מכה דברים שצריך להקפיד עליהם. הדבר הראשון הוא וידוא תקינות ושלמות של האופנוע. מעבר לכך חשוב ללבוש את המגנים על הגוף, גם אם נוח יותר לרכב בלעדיהם. אך אולי הדבר החשוב ביותר לרכיבה בטוחה ומהנה, הוא בחירת מסלול מתאים בהתאם למיומנות ובהתאם ליכולות כמו גם זהירות מרבית, שמירה על מהירות סבירה והימנעות מאתגרים בעלי פוטנציאל סיכון גבוה. הכי חשוב זה לחזור הביתה בשלום ועם חוויות!


טיפים לרכיבה על אופנועי שטח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים