תרבות ופנאי

חוקיות הגרלות ההימורים בישראל

הגרלות חוקיות בישראל

מה כמות אתרי ההימורים הפועלים ללא הפסקה מסביב לשעון? מה עומד מאחורי הצלחת הקונספט של הגרלות שיתופיות? לאן הכסף הולך ולאן הוא חוזר? הפוסט הבא יעשה לכם סדר ויציג בפניכם מה נחשב חוקי ומה לא.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שחלק ניכר מתושבי ישראל, אוהבים הימורים. דבר הבא לידי ביטוי בכמות לא קטנה של אנשים הממלאים את ביתני הפיס מדי שבוע וישראלים רבים אשר צובאים על בתי הקזינו ברומניה, בולגריה, לאס וגאס ומקומות נוספים ברחבי העולם.

הימורים חוקיים בישראל

מהם אותם אתרי ההימורים הפועלים ללא הפסקה מסביב לשעון וכמה קיימים כאלו? מה עומד מאחורי הצלחת הקונספט של הגרלות החוקיות בישראל? הישארו וגלו את העולם שמאחורי ההגרלות!

המספרים מספרים הכל

הישראלים נחשבים לאחד העמים המובילים בעולם בז'אנר ההימורים החוקיים. הישראלי מבזבז בממוצע קרוב ל-100 יורו בשנה על הימורים שכאלו, פי 50 מחברו המתגורר ברוסיה. בשנים בהן מתרחשים אירועי ספורט מרכזיים דוגמת המונדיאל, הסכום גדל כמעט פי 2. בישראל ההעדפה היא בעיקר להימורים הקשורים אל ענפי הספורט (נתח משמעותי יותר בהשוואה אל היצע ההימורים המגוונים במדינות יבשת אירופה), לצד הגרלות הלוטו השונות (לרוב כרטיסי הגירוד והחיש-גד).

הגרלות – מה שחוקי ומה שאינו

הגרלות ההימורים בישראל ובעולם נחלקות להגרלות החוקיות, הנעשות בפיקוח המדינה ותחת העיקרון שאחוז (נכבד) מהכנסות החברה המפעילה, חוזר למדינה, לחברה ולקהילה בדרכים שונות כגון השתתפות בהגרלות קבוצתיות או מילוי טפסים באופן פרטני בדוכני מפעל הפיס והפיצוציות. ההגרלות הלא חוקיות, שהשתלטו בשנים האחרונות על נתח מהותי משוק ההגרלות, ואשר נעשות בעיקר באמצעות אתרי אינטרנט ישראלים ובינלאומיים הנפתחים במחשכים, ושואבים אליהם אלפי אנשים. חשוב לציין שאף שקל אחד מההכנסות של אותן חברות לא "חוזר" לקהילה באופן כזה או אחר. אין כל ספק, מדובר ברעה חולה שמסבה נזק אקוטי לאלפי משפחות.

ההימורים החוקיים – כל היתרונות הטמונים בהימורים מסוג זה

כדי להבין מה יוצא מאותן הגרלות חוקיות למדינה, למשק ולעם ישראל, כדאי לחלק את התובנה לשלושה אפיקים שונים:

תעסוקה – הערכות גסות מדברות על כ-4,000 ישראלים המועסקים באופן ישיר על ידי חברות ההימורים בתפקידים שונים. ישנם מומחים הגורסים כי הכמות כפולה. כך או כך, מדובר באלפי משפחות המתפרנסות בכבוד בזכות תחום ההימורים החוקיים.

כסף למדינה – כ-60 אחוזים בקירוב מעשרות מיליוני השקלים אשר הישראלים מוציאים על הגרלות שיתופיות מדי חודש, חוזרים אל קופת המדינה. מה עושים עם הכסף הזה? משקיעים! בחינוך, בצבא, בפיתוח הכבישים, בבריאות התושבים ובאלמנטים אחרים מחיי היום יום של כולנו.

כסף לקהילה – כ-20 עד 30 אחוזים מהכסף הרב הנשפך על ידי ציבור המהמרים נתרם באופן ישיר לקהילה על ידי הגוף המנהל, כשבישראל מדובר במפעל הפיס. החל מבניית מגרשי משחק וגינות ציבוריות, דרך הקמת מתנ"סים ואולמות תרבות ועד פתיחת מערכי חינוך לנוער במצוקה או אנשים עם מוגבלויות. הרשימה ארוכה והרווח כולו של הציבור.

אז אם כבר החלטתם להמר, עשו זאת באחריות ולא פחות חשוב – עשו זאת באופן חוקי באמצעות הגרלות שיתופיות. בשבילכם ובשביל הקהילה שלכם… בהצלחה!


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים