חדשות בעולם

חופשה בפאפוס: שעה טיסה מפרידה ביניכם לבין חופשת הבטן-גב שאתם כה צריכים

הקיץ עוד רגע כאן והחגים הרחק באופק, זה בדיוק הזמן לסגור סוף שבוע שמשי שירענן אתכם בתוך השגרה השוחקת. אם שמש, ים ואוכל טעים להפליא הם בדיוק הדברים שבא לכם עכשיו, כנראה שפאפוס בקפריסין היא היעד שלכם בקיץ הקרוב.

צילום: Tobiasvde

אז חזרתי מקפריסין ואם לומר את האמת, לא היו לי ציפיות גבוהות במיוחד מהיעד, אבל זרמתי. מה יכול להיות רע בשמש שורפת, מלון מפנק ובריכה? לשמחתי הרבה, צדקתי בהחלט ופאפוס ענתה לי על כל הציפיות. אז הנה אני כאן עם כל מה שצריך לדעת.

אבל רגע לפני, מה אתם באמת יודעים על האי הקטן הזה פרט לזה שהם כמעט חטפו לנו את הניצחון באירוויזיון עם הלהיט המטורף "Fuego"? כנראה שלא הרבה.

פחות ממיליון וחצי תושבים גרים באי השוכן בים התיכון, מחולקים לקפריסין היוונית וקפריסין הטורקית. פאפוס, עיירת החוף השוכנת בדרום-מערב האי, היא חלק מקפריסין היוונית ולכן אל תופתעו כשתשמעו "קלימרה!"  ('שלום' ביוונית) מכל עבר. העיר נחשבת למקום הולדתה של האלה אפרודיטה ובעבר שימשה אף כבירת האי כולו. בעשרים השנה האחרונות הופכת פאפוס ליעד תיירותי יותר ויותר, וב-2017 אף זכתה לתואר "בירת התרבות האירופאית"!

אז יאללה, בואו נדבר תכל'ס. איפה ישנים? מה עושים? איך מגיעים בכלל?

דרכי הגעה

הכי פשוט שאפשר. חברת הלואו-קוסט הענקית Ryanair מפעילה קו טיסות יומי לעיר היישר מתל אביב. בפאפוס עצמה ישנו שדה תעופה בינ"ל והמרחק ממנו למרכז העיר הוא פחות מעשרים דקות נסיעה. מחיר הטיסה הוא מהנמוכים בשוק ונע בין 15 דולר (במועדים מסויימים) ועד 100 דולר לטיסות ישירות הלוך-חזור מנתב"ג.

איפה ישנים?

פאפוס רוויה במלונות ובאתרי לינה בכל הסגנונות והמחירים. החל מדירות AirBnb והוסטלים לבעלי תקציב נמוך ועד מלונות יוקרה שיבטיחו לכם חופשה בסטנדרטים גבוהים בהחלט. אם אתם לא מתכננים על שינה במיטת קומותיים בחופשה שלכם, אבל גם הוצאת 2000 ₪ על לילה היא אפשרות שלא מתקבלת על הדעת, הנה כמה מקומות שיתנו לכם את מה שאתם מחפשים:

Amphora Hotel & Suites

המלון שישנתי בו במהלך החופשה שלי. מלון חדש, נקי, שילוב כייפי של בריכה מול החוף ומיקום פשוט מושלם. המחיר מעט גבוה (כ- 750 ₪ ללילה במהלך חודשי הקיץ) אבל מבטיחה שלא תתאכזבו. תוספת נחמדה הכלולה במחיר- העברות מהשדה למלון הלוך/חזור בכל שעה.

מלונות נוספים בטווח המחירים של 300-700 ₪ ללילה ומספקים מענה למי שמעוניין בבריכה, קרבה לחוף ולאתרים המעניינים בפאפוס: Aloe hotel, St. George Hotel Spa & Golf Beach Resort, Capital Coast Resort And Spa.

ולמי שבא ממש להתפנק:  Alexander The Great Beach Hotel. תענוג אמיתי.

מה אוכלים?

אתחיל בוידוי: בניתי על חופשה עם מותגי אוכל אירופאיים ומשעממים כמו Starbucks ו- KFC. איזה כיף היה לגלות שהעיר מוצפת בבתי קפה ומסעדות ייחודיים שממש כיף לחזור אליהם! אה, ולכל ה"בעייתיים" באוכל: צמחוניים/טבעוניים/שומרי הכשרות וכ"ו, הסירו דאגה מליבכם. כמעט בכל מסעדה תמצאו מנה שתשבו בקסמה. הנה ה- Top 3 שלי בפאפוס:

Estrella @Pafos

וואו! איזו מסעדה כייפית. מגוון אדיר של מנות, החל מהמבורגרים משוגעים, קינוחים מושחתים והמון מנות צמחוניות/טבעוניות שנראו ממש טוב (לא יכולה להתחייב על הטעם..). המסעדה בסגנון אמריקאי, עם מוזיקה עכשווית ומלצרים חייכניים ומתאימה כארוחת בוקר/צהריים שלא תשכחו. תרגישו חופשי להגיע רטובים ובבגד ים, תמיד ישמחו לקבל אתכם. ההמלצה שלי: banoffee waffle. וואו. תראו בעצמכם:

The DOME – Cocktail & Sushi Bar

רגע לפני שתצאו לאיזה מועדון לילה/בר, אתם חייבים להגיע לסושי-בר הזה. עיצוב מדהים, אווירה משכרת והכי חשוב- סושי מטורף! המחירים פחות או יותר כמו בארץ, אבל אל תוותרו על רול צבעוני עם קוקטייל מיוחד, יש מגוון פשוט עצום! גם כאן- המון אופציות לצמחוניים. ממליצה להזמין מקום מראש, ותשמרו לי סושי.

Don Luigi's Trattoria Pizzeria

שריינו לכם ערב שבא לכם להרגיש בו כמו ברומא, ותגיעו למסעדה האיטלקית המצוינת הזו. מוזיקה אותנטית ברקע, כוס יין אדום ורביולי גבינות. מה עוד צריך בשביל ארוחת ערב מוצלחת? המסעדה נמצאת מרחק הליכה מהמלונות שציינתי מעלה, אז אל תפספסו אותה. ההנאה מובטחת!

מה עושים?

אל תרגישו רע אם כל מה שבא לכם לעשות בחופשה הוא להתלבט האם להשתזף בחוף הים או שמא בבריכה, זו אכן דרך נהדרת לבלות בה בחופשה שלכם. אני דואגת גם לחרוצים ביניכם: הנה כמה אתרים שלא תרצו לפספס בעיירה הקפריסאית:

Paphos Harbour

הטיילת בנמל פאפוס היא בילוי מושלם לשעות אחה"צ. בתי קפה וגלידריות מכל עבר, שקיעה מדהימה ומקומיים שמנסים לצוד את תשומת לבכם ויציעו לכם את שירותיהם החל מציורי דיוקנאות, קעקועים וצמות. אפשר לומר שמדובר בשדרוג של הטיילת האילתית המוכרת, רק בניחוח אירופאי. בנוסף, בשעות היום ניתן להצטרף לאחת מעשרות האטרקציות הימיות באזור (שיט, ספורט ימי, צלילה ועוד). הטיילת מתחילה כבר מאזור המלונות, חלקה השוקק יותר נמצא ממש בנמל עצמו.

צילום: sk12

Paphos Archaeological Park

האתר הארכיאולוגי המרכזי בעיר ואתר חובה לכל מי שמתעניין בארכיאולוגיה והיסטוריה. באתר רצפות פסיפס ומבנים מרשימים, אך שימו לב שמדובר במתחם גדול אז בימים שמשיים יש להצטייד בלבוש מתאים ושתיה מרובה. הפארק פתוח כל יום מ08:00-17:00 ונמצא מרחק הליכה מהטיילת של פאפוס, כך שאפשר לשלב בו ביקור במהלך הטיול היומי שלכם.

Paphos Aphrodite Water Park

בפאפוס פארק מים שנמצא קרוב מאוד לאזור התיירים והמלונות. בפארק ישנן מגלשות רבות, מתקני אבובים ובריכות שחייה גדולות מאוד. מומלץ כמובן עם ילדים ולכל מי שמאס בים ובבריכה שבמלון שלו. פתוח בכל יום מ10:00-17:00, מומלץ להזמין כרטיסים באתר.

Kings avenue mall

לא שכחתי אתכם, חובבי השופינג. בכל זאת, אני אחת מכם, ועם הגעתי לעיירה מיד בדקתי את אפשרויות השופינג שמסביבי. לשמחתי, מצאתי קניון נהדר שמכיל את כל רשתות האופנה האירופאיות האהובות: Bershka, Stradivarius, Pull&Bear ועוד. בקניון ישנן חנויות אופנה מקומיות נוספות במחירים נוחים וכן גם חנות ענק- Jumbo, בה תוכלו למצוא המון דברים לילדים במחירים נגישים במיוחד. בנוסף, תוכלו ליהנות גם מקולנוע וממתחם אוכל גדול. כשבא לכם להעביר את הזמן במקום ממוזג – זה המקום שלכם!

חיי לילה

איך אומר זאת בעדינות? פאפוס לא רגועה בלילה. אם תסתובבו בטיילת ותתרחקו מעט אל עבר ה Bars street  (כל נהג מונית מכיר), תמצאו עשרות ברים ומועדוני לילה שישמחו לשכר אתכם ולספק לכם לילה מלא באלכוהול מקומי, אירופאי ומוזיקה עכשווית. בין לבין, תוכלו למצוא טברנות אותנטיות עם הופעות של אמנים מקומיים. אציין שחלק מהברים הם "ברי קונספט" – עם עיצוב שתואם את רוח המקום, המלצתי הכנה היא להסתובב ברחוב עד שתמצאו את המקום שקוסם לכם במיוחד. בין המומלצים ביותר: Flinstones, Flairs bar, Alea lounge bar.

Money Money Money

תכל'ס, האם שווה להגיע לפאפוס או שמא כדאי להשקיע את הכסף בחופשה אירופאית "אמיתית"  – מדריד, פריז, אולי אמסטרדם?

לא אשלה אתכם לשווא, פאפוס לא תתחרה באחד מהיעדים הקלאסיים של אירופה, אבל היא אכן מענה ראוי לחופשה בחו"ל מהסוג שכולל מנוחה, הרבה שמש ותחושת חופש אמיתית. חופשה של ארבעה ימים לזוג עלתה 5000 ₪ אך כמובן שהדבר תלוי בכמות הפעמים שתאכלו במסעדות וכמה תפרגנו לעצמכם בבחירת המלון.

אז אם יש לכם סוף שבוע פנוי, אתם כמהים להשתזף, והתגעגעתם להשתמש ביורו, תנו קפיצה לפאפוס. מבטיחה שלא תתאכזבו.

תמסרו לפאפוס ד"ש ממני, וטיסה נעימה!

 

Article author

חופשה בפאפוס: שעה טיסה מפרידה ביניכם לבין חופשת הבטן-גב שאתם כה צריכים

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים