שווה בדיקה

התקלות הנפוצות ביותר של מקררים

כבר שנים רבות שלמקרר יש תפקיד מרכזי במטבח הביתי ובעצם בחיי הבית כולו. הוא המקום בו נמצא האוכל המנחם, המשקה הצונן והקינוחים המענגים, כולם מקרקרים סביבו אבל לא תמיד דואגים ומטפלים בו כמו שצריך.

כיום יש שפע של מותגים, סוגים, גדלים, מחיר ושימושים למקררים, לכל אחד היתרונות שלו, אך כולם עלולים להתקלקל אם לא מפעילים אותם כראוי. על מנת להימנע מתקלות בראש ובראשונה, חשוב לוודא שהשקע יתאים לתקע המקרר ולא להעמיס על אותו התקע מוצרי חשמל נוספים.

מעבר לחיבור ולהפעלה הראשונית יש צורך להקפיד על שימוש נכון כדי להימנע מהתקלות הנפוצות במקררים, תקלות כגון:

רעש מהמקרר – התקלה הנפוצה ביותר ואחת המטרידות היא רעש שיוצא מהמקרר. רוב המקררים משמיעים מעין זמזום, בדרך כלל זה מגיע מהמנוע החשמלי, המדחס או המאוורר. במקררים החדשים עוצמת הרעש נמוכה אך כאשר יש רעש חריג מומלץ לבדוק כמה דברים, האם המקרר עומד יציב על רגליו ועל הרצפה או שנוצרה הטיה של הגובה, האם יש לכלוך שחדר למדחס דבר שמפריע לפעילות התקינה, או אולי זו בכלל תקלה בתרמוסטט שאחראי על פעולת המנוע.

חום וקור – המקרר אינו מקרר מספיק או שהוא מקפיא את המוצרים, ראשית מומלץ לבדוק שהמקרר אינו עמוס מידי וכן שאין מוצרים או מזון שמקשים על פעילותו, בד"כ כאשר ישנם מוצרי מזון פתוחים ישנה אפשרות שהם יוציאו לחות שתפגום באיכות הקירור. במקרה כזה מומלץ לבדוק את תקינות בקר הטמפרטורה הפנימי ואת כיוונו.

הפשרה –  כיום ברוב המקררים יש מערכת הפשרה מובנית המכונה גם No Frost, מדובר על מערכת המונעת הצטברות של קרח במקפיא. אך ככל מערכת אוטומטית לעיתים היא מתקלקלת ומקפיאה את המוצרים ויוצרת שכבות קרח שמפריעות לפעילות התקינה של המקרר והמקפיא. מומלץ לבדוק את הטמפרטורה שלא תהיה נמוכה מידי וכן לא להעמיס מוצרים ולהמנע מלהכניס סירים חמים מידי למקרר.

דליפה וטפטוף –  המקרר דולף, מטפטף או "מזיע" התופעה מתרחשת בעיקר בקיץ כאשר יש הבדל קיצוני מול הטמפרטורה בחוץ. הדרך הטובה ביותר למנוע את הצטברות טיפות המים בתוך המקרר ומחוצה לו היא באמצעות סגירה מהירה והרמטית של דלת המקרר, תדירות נמוכה של פתיחתו ובדיקה של גומיות האיטום הנמצאות על דלת המקרר והמקפיא.

תקלה באור –  תקלה נפוצה נוספת במקררים רבים היא מנורה פנימית שלפתע מפסיקה לעבוד, אם כי מדובר בתקלה לא מזיקה וכל מה שנדרש זה להחליף את הנורה שלבטח נשרפה.

אלה רק מס' דוגמאות של תקלות העלולות להתרחש במקרר, הרבה מאוד מהתקלות ניתן למנוע מראש עם מודעות ושימוש נכון, הבנה שמקרר הוא מכשיר חשמלי עם קיבולת ויכולות מוגבלות וככל שהמקרר יותר גדול ואיכותי כך הוא יהיה פחות תקול.

על מנת לקבל את מלוא התפקוד מן המקרר, מומלץ מאוד לרכוש מקרר איכותי, של המותגים המובילים עולם,  כגון מקרר LG. רכישת מקרר איכותי שישמש לאורך שנים תמנע התעסקות מיותרת והוצאת כספים רבה. מקרר גדול ומרווח, עם מערכת הפשרה מעולה, תא הקפאה מבודד היטב, מקרר הבנוי מחומרים עמידים לאורך זמן אשר מבטיחים בידוד מרבי וחסכון משמעותי בחשמל המעניק להם דירוג אנרגטי מצוין.


התקלות הנפוצות ביותר של מקררים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים