ביקורות סרטים

השמיים הם הגבול

נחיתה רכה | אור חזר מ"השמיים הם הגבול", האם חושב שהרפר (״השיר של רוז״) מוכן לליגה של הגדולים?

זוכרים את טום הרפר ואת סרטו הקטן והחמוד, "השיר של רוז"?

אז ובכן הוא חזר יותר מוקדם משציפיתי עם המנטרה של ."Go Big Or Go Home" במקום שחקנית אלמונית כמו ג'סי באקלי, הוא מגיע עם שני שחקנים שכבר הוכיחו את עצמם וכבר כיכבו ביחד בסרט, פליסיטי ג'ונס ואדי רדמיין. במקום סיפור פשטני, יש פה סיפור בהשראת מקרה אמיתי הנשען ברובו על אפקטים ויזואליים. אבל אתם יודעים כבר מה אומרים לעיתים, גדול יותר אין פירושו טוב יותר.

האם זה המקרה עם "השמיים הם הגבול"?

  • באדיבות בתי קולנוע לב

רדמיין הוא ג'יימס, אסטרונום עם המטרה להוכיח כי מזג אוויר ניתן לחיזוי. כשכולם מפנים אליו את הגב במחשבה כי טענתו אינה רציונלית. הוא מתחבר עם אמיליה, טייסת בדרנית במסע על כדור פורח בשביל להגיע לגבהים שאף אדם לא הגיע.

"השמיים הם הגבול", הוא קודם כל סרט מהנה מאוד, במיוחד כל סצנות שהתרחשו על הכדור פורח שהיו ממש ממתק לעין. ועם הגעתם של סצנות השיא, שלמרות שמעטים מסמנים צ'ק גדול בתחום המתח והריגושים. זאת לא רק תודות לאפקטים היפיפיים שכול כך תורמים לחוויה ולא מוציאים אותך, אלא גם למשחק עצמו, ספציפית זה של ג'ונס.

כן, כן. הרפר מתגלה כבמאי שיודע להוציא את המיטב משחקניותיו הראשיות, מבין חובבי ההיסטוריה שיבואו ויגידו לי:  "אבל דמותה של ג'ונס בכלל הומצאה בשביל הסרט", זה עניין בפני עצמו כי למרות אהבתי הגדולה לדמותה והעובדה שהתחברתי אלייה. זה מצער לראות את הדמויות ההיסטוריות כאן זוכות להתפתחות רגשית דלה. למרות כביכול המנטרה שצוינה לעיל הרפר הוא עדיין במאי שאוהב ללכת על בטוח.

למשל זה לא מספיק שדמותו של רדמיין טסה על הכדור פורח הזה בשביל להוכיח לכולם אחרת לגבי טענתו אלה גם משום מקום מתגלה שאביו סובל מדמנציה ונותן לו את המשקפת שלו לפני טיסתו בכדור פורח, כל זה נעשה בצורה קיטשית ודביקה.

בואו ונדבר שנייה על השימוש בפלאשבק, הוא מרכיב חיוני כשאתה מעוניין לספר סיפור. כל עוד ישנה סיבה טובה להשתמש ולא לגרום לו להישחק, לך על זה. כאן לא מדובר באותו המקרה. אהיה אפילו מוכן ללכת רחוק יותר ולהגיד שלעיתים הפלאשבקים כאן כמעט והוציאו אותי מהסיפור, הם נופלים במלכודת של אקספוזיציה. פרטי מידע שאנו מודעים אליהם בכל הסצנות שמתרחשות בציר ההווה עם הכדור פורח.

"השמיים הם הגבול" לא מנצל עד תומו את הסיטואציה שבונה וזולג למחוזות של קלישאות (ידוע כי במאים רבים פועלים על פי תבנית מסוימת, החוכמה היא לדעת איך להפוך את הקלישאות הנלוות לייחודיות שלך), ולמרות פגמיו עדיין סרט מהנה אשר מצדיק במעט את מחיר הכרטיס כחוויה מהנה וכלל לא מחייבת בקולנוע.

  • התמונה הראשית באדיבות בתי קולנוע לב
Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים