מדע וטכנולוגיה

הקריפטו-רובל והדוב הרוסי

מסתמן כי הקריפטו-רובל עתיד לשמש כמטבע הקריפטוגרפי הרשמי הראשון ברוסיה. אבל מה פוטין חושב על מטבעות קריפטוגרפיים?

הסטטוס: בלתי חוקי

כמה מפתיע, גם בשנת 2018 (!) עדיין נחשב הביטקוין, המטבע הקריפטוגרפי הדומיננטי, לבלתי חוקי ברוסיה. כשחושבים על זה, אין זה מפתיע אם נסכום את העובדות – נשיא בכהונתו החמישית הרצופה, מדינה הנתונה במשך שנים תחת סנקציות כלכליות מטעם ארה"ב, פוליטיקה סבוכה המטרפדת כל שינוי אפשרי, כל אלה לא בדיוק מקדמים שינוי ממשי. לעומת זאת, ישנה ידיעה מרעישה מצד הממשלה הרוסית.

פוטין מציג: רובל. קריפטו-רובל

ע"פ חרושת השמועות בעתיד הקרוב צפוי להכנס לשימוש מטבע בשם "קריפטו-רובל", שילוב של קריפטוגרפייה והרובל, המטבע הרשמי הרוסי. השם נבחר ע"י איגוד הבלוקצ'יין והקריפטוגרפיה הרוסי. המטבע, שכבר אמור היה להגיח על פי השמועות בשנה שעברה, צפוי להופיע במחצית השניה של שנת 2019.

צילום: Visualhunt.com

 עמדתו של פוטין

אם כך מדוע המדינה הרוסית, למרות כל הקשיים הכלכליים, בוחרת שלא לאמץ את המטבע? ובכן, התשובה לכך נעוצה בממשלה, או בפוטין ליתר דיוק. ניתן להתרשם מנאומו בהקשר הזה: "ידוע לכל שאין דבר העומד מאחורי מטבעות קריפטוגרפיים, ולא ניתן לגלם בהם ערך, אין להם ערך חומרי ולא ניתן לגבות את שוויים בשום דבר…"

אם להסיק מסקנות מנאומו הנ"ל, מצד אחד פוטין ממשיך בקו השמרני ואינו מראה התלהבות יתר על המידה מיישום טכנולוגיית הבלוקצ'יין בארצו, מצד שני, כנשיא הנודע כמעורב ביותר ניתן לומר שהוא מודע לכוח הטכנלוגי של המטבעות ואף רואה במטבעות הקריפטוגרפיים הזדמנות לצמצום השחיתות הפושה במדינה, בייחוד ע"י שימוש ביצירת חוזים חכמים (חוזים הכוללים פרוטוקול המסייע בביצוע, באימות ובמשא מתן הקשור לחוזים דיגיטליים) לטיפול בשחיתות המעיבה על חלוקה שיווניות של ההון במדינה.

צילום: klimkin

עומד נגד הרוח

נראה שפוטין מחכה לומר את המילה האחרונה באמצעות יצירת תשתית אולם כרגע כתוכנית מגירה הנועדה להגן על משטרו ועל כן הוא מצנן את ההתלהבות, על אף לחצים מצד הבנק הרוסי לעשות שימוש כדי לעקוף את הסנקציות האמריקניות.

בטווח הארוך, כנראה שיהיה ניתן לגשר על תהליכים רבים ברוסיה ע"י אימוץ המטבע באופן כזה או אחר.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים