מדע וטכנולוגיה

הפרקליט הדיגיטלי – אפליקציית בוט מסייעת למחוסרי בית בבריטניה

אחרי כמה עשורים של התקדמות איטית ומדשדשת, נראה שתחום הבינה המלאכותית תופס תאוצה וזוכה ליותר ויותר אזכורים בעולם הטכנולוגי. אחד הביטויים לכך הוא מספרם ההולך וגובר של שירותי ״בוט״, אותן אפליקציות המיועדות לספק מענה דמוי אנושי לשאלות קונקרטיות של המשתמשים. מבלי חלילה לזלזל ביכולתן של סירי וקורטנה לתת לכם המלצות למסעדות תאילנדיות טובות באיזור הבית, דוגמא מרשימה במיוחד לפוטנציאל הטמון בעולם הבוט, מגיעה בדמות  – DoNotPay, שירות בוט שפיתח סטודנט בן 19 באונ' סטנפורד בשם ג'ושוע בראודר (Joshua Browder).

ייעודה המקורי של DoNotPay היתה לספק ייעוץ משפטי למשתמשים שלצערם גילו דו"ח חניה מונח על שמשת הרכב ולסייע להם להימנע מתשלום הדו"ח, חוויה שחווה בראודר על בשרו פעמים רבות על פי עדותו. הצלחתה של DoNotPay, שסייעה למשתמשיה לערער על תוקפם החוקי של 160,000 דו"חות, הניעה את בראודר לנסות ולהרחיב את יכולתיה של האפליקציה אל כיוון לחלוטין לא ברור מאליו – סיוע לחסרי בית בבריטניה לעמוד על זכאותם המשפטית לדיור ציבורי. הבחירה בפעילות בעלת צביון חברתי נעשתה כך על פי בראודר (תושב בריטניה במקור), לאחר שהתברר לו כי בבריטניה מוצאים צווי פינוי מבתים במספרים גבוהים במיוחד.

איך זה מתבצע בפועל? לאחר שהמשתמש מפעיל את השירות ומעלה בקשת עזרה, מציג בפניו הבוט סדרה של שאלות שנועדו לברר את הדרך המיטבית לסייע לו. על פי בראודר בחלק ניכר מן הפעמים, התוצאה היא ניסוח מכתב רשמי לרשויות בדרישה לקבלת דיור ציבורי, כאשר אל תוך נוסח המכתב מכניס הבוט את המידע שמסר לו המשתמש. בפיתוח הבוט נעזר בראודר בקבוצת עו"ד מתנדבים הפעילים במתן סיוע לחסרי בית.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים