ביקורות סרטים

העולם שאחרי: הכחדה

הסרט השני של אלכס גארלנד ('אקס מאכינה') הגיע לקולנוע. סליחה, לנטפליקס. האם הוא שווה צפייה? עידו הלמן חזר עם ממצאים מעניינים.

צילום: puliarf

לפני שלוש שנים יצא אחד מסרטי המד"ב הטובים ביותר של השנים האחרונות: 'אקס מאכינה'. סרט שהצליח לקחת נושאים שחוקים ולהעלות אותם בצורה חדשה ומעניינת. הסרט זכה להצלחה גדולה, קיבל אוסקר מפתיע על האפקטים המדהימים שבו וסימן את הבמאי שלו אלכס גארלנד, שזהו סרטו הראשון, כהבטחה גדולה.

עכשיו מגיע סרטו השני של גארלנד לקולנוע. אמרתי לקולנוע? לא אצלנו. במהלך תמוה מצד אחד ומובן מצד שני הוחלט שהסרט ייצא לקולנוע רק בארה"ב ובסין ובשאר העולם הוא ייצא לנטפליקס. מצד אחד זה עצוב שלא יהיה אפשר לראות את הסרט על מסך גדול כפי שהוא נועד לכך אבל מצד שני לפחות לא צריך לחפש חנייה, לשלם 40 שקלים, לחכות רבע שעה של פרסומות ולקוות שהקהל לא יהיה מרעיש מדי בשביל ליהנות מהסרט. תחליטו אתם באיזה צד אתם.

הסרט עוסק בחבורה של חמש מדעניות שיוצאות לחקור אזור מוזר בשם 'הנצנוץ' ממנו מעטים חזרו בחיים. כאשר המדעניות נכנסות לאזור הם מגלות שזהו מקום צבעוני ונפלא אך גם מאוד מאוד מסוכן. האם המדעניות יחזרו בשלום מהנצנוץ או שגורלן יהיה כמו של כול מי שנכנס לשם?

קודם כול, ל'העולם שאחרי: הכחדה' יש וויזואליה מטריפה מאוד. בין אם זה הג'ונגל הטרופי והירוק להחריד של הנצנוץ, האזורים השונים והצבעוניים מאוד או בין אם זו הסטריליות של שאר הסרט. 'העולם שאחרי: הכחדה' הוא סרט יפיפה שצריך לראות באיכות הכי טובה שיש ועל המסך הכי גדול ואיכותי שבנמצא.

גם התסריט של הסרט בנוי היטב ומצליח לספר סיפור בצורה מעמיקה ובלי מריחות, הבימוי של אלכס גארלנד נהדר, נטלי פורטמן נהדרת בתפקיד הראשי ובכללי הסרט ממש טוב ומומלץ לצפייה.

צילום: The Magic Tuba Pixie

אבל מה, 'העולם שאחרי: הכחדה' הוא לא 'אקס מאכינה'. בעוד 'אקס מאכינה' הוא לכול אורכו סרט מרתק שמעלה שאלות חשובות ומעניינות, 'העולם שאחרי: הכחדה' הולך והופך בשלב מסוים לסרט הרפתקאות לא רע אך קצת שגרתי עם כמה רגעים של אימה קשה לצפייה. בנוסף, לא יצאתי עם שאלות או גירוי מחשבתי מ'העולם שאחרי: הכחדה'. נהניתי והמשכתי הלאה בחיי.

בשורה התחתונה, 'העולם שאחרי הכחדה' הוא סרט מומלץ לצפייה שאומנם לא משתווה ל'אקס מאכינה' אבל הוא כן ראוי לצפייה למי שאוהב סרטים טובים ואת המד"ב שלו קצת אחר מהמקובל. אני מקווה שאת הסרט הבא של אלכס גארלנד כן יהיה אפשר לראות בקולנוע, כפי שמגיע לו.

Article author

העולם שאחרי: הכחדה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים