מדע וטכנולוגיה

הודו מתחברת: 730 מליון משתמשי אינטרנט עד 2020

הודו

מהפכת הסמארטפונים מגיעה להודו וצפויה לקדם במהרה מאות מליונים מאזרחי המדינה אל העידן הטכנולוגי

צילום: pixabay

אם מתוך אמונה בכוחה של הטכנולוגיה לצמצם פערים חברתיים ואם מתוך רצון לייצר צרכנים חדשים, בעשורים האחרונים באו לעולם לא מעט יוזמות ששמו לעצמן יעד, להביא אל העידן האינטרנטי אוכלוסיות ממדינות מתפתחות.

כך למשל נעשו נסיונות מוצלחים יותר או פחות, לפתח ולשווק מחשבים ניידים בעלות נגישה, להוזיל את החיבור לרשת באיזורים מרוחקים וכן הלאה. מקבץ נתונים המגיע היישר מהודו מעיד כי המדינה נמצאת בעיצומו של תהליך התחברות לרשת האינטרנט, תוך דילוג חינני על עידן המחשבים האישיים, וקפיצה היישר אל עולם הסמארטפונים, ואיך כל האושר הזה מתאפשר? בעיקר באמצעות רכישת מכשירי אנדרואיד זולים.

על פי מספר הערכות, הודו היא כיום השוק הצומח במהירות הגדולה ביותר ביחס לשוק המובייל; מתוך אוכלוסייה בת 1.3 מיליארד איש עומד מספר המשתמשים במכשירי סמארטפון בהודו כיום על 350 מליון, והצפי הוא כי בשנים הקרובות יצטרפו אליהם מאות מליונים נוספים.

על פי דו"ח שפירסם איגוד חברות הטכנולוגיה בהודו, עד 2020 יגיע מספר משתמשי האינטרנט בהודו ל-730 מליון איש, 702 מליון מתוך אלה, יעשו זאת באמצעות (גם או רק) שימוש במכשיר סמארטפון. מחקר אחר שפירסמה חברת חקר שווקים צופה כי עד 2022 יגיע מספר משתמשי הסמארטפון בהודו למיליארד איש.

כך או כך מדובר בשינוי דרמטי שיחבר במהירות את מרבית אוכלוסיית הודו אל העידן הטכנולוגי. כיצד תשפיע מהפכת הסמארטפונים על החברה ההודית? עדויות ראשונות לכך ניתן למצוא במחקרים שנערכו על אופי השימוש שעושים ההודים במכשירי הסמארטפון שלהם כיום, התוצאות יש להודות לא מפתיעות במיוחד; שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית ותקשורת בינאישית (פייסבוק, ווטסאפ וכו') וביצוע רכישות אונליין הן דרכי השימוש הנפוצות ביותר.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים