לייף סטייל

הכינו גופכם לקיץ – הדרך המהירה ביותר לרדת במשקל

רבים מאיתנו מכירים את המצב המתסכל בו אנחנו עושים דיאטה ״מבטיחה״ כלשהי, מורידים במשקל ופתאום כעבור מספר חודשים אנו מעלים אותם בחזרה. הדרך הפשוטה ביותר לשמור על גיזרה נכונה וגוף בריא, טמונה בבחירת מזונות טובים ומזינים.

צילום: pixabay

שומרים על הגיזרה? רוצים לרדת במשקל אך מוצאים את עצמכם מתאמנים ללא סוף ולא רואים תוצאות?בכתבה זו נספר לכם על כמה סוגי מזונות המסייעים לגופנו בחילוף החומרים ובעצם מהווים תוספת אידאלית לתפריט של אנשים המנסים לצמצם היקפים.
דבר ראשון, למה אנחנו מתכוונים כשאנו אומרים "מזונות על"?
מזון על יכול להיות פרי, ירק, זרע או כל דבר טבעי אחר שמכיל ערכים תזונתיים רבים וחשובים. ישנם מזונות על המסייעים בבניית עצמות, ישנם זרעים קטנטנים (לדוגמא – זרעי צ'יאה) המכילים את כל חומצות האמינו החיוניות, ויטמינים ומינרלים רבים וישנם אפילו סוגי מזון המסייעים לתפקוד המוח (ברוקולי, אגוזים ועוד).

בהתחשב בכל זה, לא מפתיע שישנם גם סוגי מזונות המסייעים לגופנו לזרז ולייעל את תהליך העיכול, מספקים יותר ערכים תזונתיים ופחות קלוריות, ובעצם מסייעים לנו לרדת במשקל תוך כדי כך שאנו שומרים על תזונה תקינה.
ריכזנו כאן כמה דוגמאות למזונות כאלו:

שיבולת שועל:
oats-701299_960_720
צילום: Pixabay

שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים המסייעים לשמור על הרגשת השובע לאורך זמן. שיבולת השועל עשירה גם בעמילן עמיד, פחמימה המסייעת לחילוף החומרים ולשריפת השומן.

אבוקדו:
avocado-1712584_960_720
צילום: pixabay

אבוקדו? להרזיה? נכון שמעתם נכון, איזה כיף! אומנם הפרי הירוק והטעים מכיל כמויות לא מבוטלות של שומן ומומלץ שלא להגזים איתו אם אתם מנסים לרדת במשקל, אך אבוקדו עדיין יכול להיות חלק מתפריט ההרזיה שלכם. אין מה לפחד מלצרוך שומנים, כל עוד אלו השומנים הנכונים. האבוקדו מכיל חומצה אולאית, רכיב אשר גורם לגופנו לחוש שובע. כחצי אבוקדו ביום היא הכמות המומלצת למי שבדיאטה. בנוסף, הפרי גם עשיר בסיבים תזונתיים וחלבונים שטובים לקיום תזונה בריאה ומאוזנת.

ברוקולי:

broccoli-1629643_960_720צילום: pixabay

מעבר ליתרונותיו הבריאותיים הרבים, הברוקולי מכיל חלבונים וסיבים תזונתיים רבים ומעט מאוד קלוריות. מומלץ ביותר!

אורז מלא:

rice-315239_960_720צילום: pixabay

באופן כללי, תמיד עדיף לאכול דגנים מלאים על פני דגנים לא מלאים (קמח לבן, אורז לבן, סובין חיטה ובעצם כל מה שלא מוכן מהגרעין השלם, כולל הקליפה אינו נחשב לדגן מלא). האורז המלא מכיל סיבים תזונתיים, עמילן עמיד והוא בעל ערך גליקמי נמוך, מה שאומר שהוא מתפרק לאט ומשביע לאורך זמן.

עדשים:

red-lentils-289126_960_720צילום: pixabay

עדשים מכל הסוגים הם מזון על נפלא המכיל חלבונים, סיבים ופחמימות בריאות (לרבות עמילן עמיד). העדשים מסייעות לגופנו בחילוף החומרים.

יין:

wine-77348_960_720צילום: pixabay

שמרנו בשבילכם את הטוב לסוף. יין מסייע בהרזיה? כן כן, קליפת הענבים מכילה חומר הנקרא רברטרול הגורם לגופנו לצבור פחות שומן. שתיה מתונה של יין יכולה להאיץ את שריפת הקלוריות בגוף.

מומלץ לקרוא על סוגי מזונות על נוספים ברחבי הרשת.


תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים

טעות בפרסום?

עזרו לנו להבין את הטעות, כתבו לנו דרך תיבת הטקסט את הטענה ואנחנו נשמח להתייחס ולתקן את הפרסום. לפרטים נוספים צרו קשר דרך [email protected]

x
עדכון שבועי על תוכן מרחבי הרשת לתיבת המייל שלכם, מתאים? הרשמו עכשיו !

הרשמו באמצעות כתובת המייל שלכם ותהנו מעדכון שבועי קבוע של החדשות החמות מרחבי הרשת, ובחינם!

באתר זה פועלת אמנת פרטיות ואנטי-ספאם