תרבות ופנאי

הדג מסריח מהראש: 10 סיבות להימנע מחתימה על חוזה שכירות

כשמדברים על חוזי שכירות, בין כל החוזים הדרקוניים שאנחנו פוגשים, חייבים להציב גבולות מסוימים. בואו לקבל כמה המלצות לגבי איפה הם צריכים לעבור.

צילום: hurk

במציאות שאנחנו חיים בה היום, ונחיה בה בעתיד,יוצא לנו להתעסק עם בעלי דירות, חוזי שכירות דרקוניים ותנאים חוזיים בלתי הגיוניים בעליל. יש דירות שמצדיקות חתימה על דברים שקשה לקבל, אבל הנה 10 דברים שאסור לקבל כשחותמים על חוזה שכירות, לא משנה כמה הדירה שווה.

1. ביקורי פתע מבעל הדירה
חלק מהסיבה שאנחנו עוברים לגור לבד זה בשביל הפרטיות. תכניסו סעיף שאומר שבעל הדירה חייב לתת התרעה של זמן סביר מראש, וזה יפתור את הבעיה.

צילום: Pexels

2. איסורים מוזרים
אם אוסרים עליכם להחזיק בעלי חיים בדירה זה עוד עשוי להיות הגיוני. אבל יהיו בעלי דירות שירשו לעצמם יותר מזה וינסו לאסור אירוח של הרבה אנשים, או אירוח של בני המין השני. אי אפשר באמת לאכוף סעיף כזה, אבל הוא עדיין לא מוסרי.

3. איסור סבלוט
נניח אתם נכנסים לדירה וזמן קצר לאחר מכן מגלים שיש בה טחב והיא שורצת ג'וקים. כמובן שתרצו לעזוב, אבל יהיו בעלי דירות שינסו לקשור אתכם לדירה בכוח ויאסרו עליכם לעזוב לפני תום התקופה שהתחייבתם בה, גם אם מצאתם דייר חלופי.

4. ריבוי בטוחות
שתי בטוחות לבעל הדירה (ערבות לשכר הדירה ושיק פיקדון) הן סבירות, אבל יותר מזה זו כבר ממש הגזמה.

צילום: Unsplash

5. שימוש על ידי בעל הדירה
לא אחת קורה שבעלי דירה רוצים להשכיר דירה בבעלותם, אבל עדיין רוצים להשתמש בה לצרכים כלשהם (אחסון זה מקרה נפוץ). במקרה הזה תוודאו שאתם מכניסים תניה שאסור לבעל הדירה להיכנס לדירה אם אתם לא נמצאים בה. למען הביטחון שלכם.

6. עזיבה מוקדמת
מקובל בהסכמי שכירות להתחייב לתקופת זמן קצובה. אפילו חכירה לדורות מוגבלת בתקופת זמן. אבל תוודא שהזמן הוא סביר, ובמיוחד אם אין לכם זכות לפי ההסכם לעזוב לפני תום התקופה. שנתיים בלי זכות עזיבה מוקדמת זה בלתי סביר בעליל. שנה אולי כן, אבל כדאי להכניס תניית סבלוט בכל זאת (סעיף 3 למעלה).

צילום: cozmicphotos

7. תיקונים
אחד הנושאים הרגישים כשמתגוררים בבתים שכורים הוא שאין לכם שליטה על התיקונים. אתם יכולים לתקן דברים בעצמכם אבל תוודאו שיש סעיף בהסכם שיוודא שבעל הדירה יחזיר לכם את הכסף, זו הדירה שלו אחרי הכל. כדאי להכניס סעיף שקובע שאם בגלל נזק שלא באשמתכם קרה לדירה, ולא תוכלו להתגורר בחדר שלכם לתקופה, תקבלו את שכר הדירה על אותה תקופה בחזרה.

8. ביטוח
אם בעל הדירה מנסה להטיל עליכם את הביטוח ודורש גם ביטוח לצד ג', זה כבר מריח לא טוב. ביטוח לא עולה הרבה כסף, אבל יש סיכוי שבעל הדירה חושש שהדירה מתפרקת, ורוצה לגלגל את האחריות אליכם.

צילום: Unsplash

9. אופציה
אחד הדברים שחשוב לקחת בחשבון כשנכנסים לדירה זה לא רק אם תרצו לצאת לפני הזמן, אלא אם תרצו לצאת אחרי הזמן (או במילים אחרות להאריך את ההסכם). כדאי להיערך לזה מראש ולהכין נספח אופציה, ולהתעקש ששכר הדירה לא יועלה אם האופציה מנוצלת.

10. בעל הדירה
אולי הדבר הכי חשוב זה לא לחתום אם בעל הדירה לא מעורר בכם ביטחון. והמבין יבין.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים