ביקורות סרטים

ג'וני אינגליש 3.0

האם לאחר עשור ג'וני אינגליש עדיין רלוונטי? התשובה עלולה להפתיע אותכם.

צילום: dumbledad

הקומיקאי הבריטי רואן אטקינסון מזמן הפך להיות לאחד מן האייקונים הכי גדולים בממלכה המאוחדת, זאת גם הודות לאחת מדומויתיו הפופולאריות ביותר והיא כמובן, מר בין. ניתן להבין מדוע כל כך הרבה אנשים התאהבו בדמות זאת, בשל העובדה כי דמותו דיברה בשפה האוניברסלית של הומור הסלפסטיק, משהו שכל אחד לא משנה באיזה גיל יכול להנות ממנו. ואילו דמות אחרת שמשום מה כלל לא הצליחה ליצור קליק אצל הצופים והמבקרים הייתה ג'וני אינגליש, המרגל הבריטי בשירות הוד מלכותה שעושה פארודיה על סרטי ג'יימס בונד. הסרט הראשון יצא ב-2003, השני ב-20011 והשלישי זה עתה. ועכשיו נשאלת השאלה: האם ג'וני אינגליש עדיין רלוונטי לתקופתינו? התשובה היא לא.

זה כלל אינו סרט רע או בלתי ניתן לצפייה, ברגעיו המוצלחים ביותר מדובר בסרט מצחיק מאוד, כזה שיכול בקלות להעביר לכם את זמן. אטקינסון, למרות שנשען על אותם טריקים ישנים, עדיין הצליח למרוח חיוך טיפשי על הפרצוף שלי.

אך עם זאת משהו כאן מרגיש מיושן, הרגשה של דז'ה וו מצפייה בשני הסרטים הקודמים, ברוב במקרים ניתן כבר לצפות מראש את הבדיחות ואת הפאנץ׳ ליין שלהם, זה לא אומר שהם עדיין לא מצחיקים, פשוט אל תצפו להרבה תחכום או להפתעות. זה גם נוגע לעלילה אשר במובן מסוים כלל לא משנה ונישאת יותר על הבדיחות והכריזמה של אטקינסון, אך קשה שלא להשוות אותם לסרטים הקודמים אשר בסופו של יום פועלים על אותה נוסחה לעוסה.

ג'וני אינגליש 3.0צילום: Jack Pearce

כשאני חושב על סרטי קומדיה בשנים האחרונות, אני חושב על סדרת סרטי "רחוב ג'אמפ", "מה אנחנו עושים בצללים", טרילוגיית הקורנטו של אדגר רייט. סרטים שהם פחות או יותר כמו "ג'וני אינגליש" ומהווים פארודיה לז'אנר ספציפי, מצליחים להיות לא רק מצחיקים ומבדרים אלא גם חכמים בעשייתם ומחדירים פנימה כמות של עבודה קשה ואהבה לז'אנר, דבר שמשתקף בתוצר הסופי שלהם.

"ג'וני אינגליש 3.0" יבדר את אלו שיחפשו משהו קליל ובטוח, אך באותה מידה ניתן לראות את שני הסרטים הקודמים ולוותר על הצפייה בסרט השלישי על המסך הענק.

Article author

ג'וני אינגליש 3.0

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים