ביקורות סרטים

גודזילה 2: מלך המפלצות

האם הסרט החדש בסדרת גודזילה שווה צפייה או שכולו רעש וצלצולים?

צילום: AntMan3001

'גודזילה 2: מלך המפלצות' הוא סרט ארוך.

הוא לא ארוך באופן חריג (בסך הכול שעתיים ועשר דקות אורכו) אבל ההרגשה היא של סרט באורך 4 שעות. הוא עמוס, הוא כול כך עמוס באקשן, מפלצות, אפקטים, עלילה, דרמה ורגעים בהם הסרט עומד להיגמר, אה רגע זה עוד ממשיך, שלפעמים התחשק לי פשוט להגיד לבמאי 'די בנאדם תשאיר משהו לסרט ההמשך'. אבל לא, כול רעיון שעלה לצוות ההפקה בנוגע למלחמתו של גודזילה מלך המפלצות במפלצות אחרות (ורעות יותר, יש לציין. גודזילק'ה שלנו הוא בצד של הטובים) נכנס לסרט הנ"ל.

וזה לא בהכרח דבר רע.

קצת רקע: ב-2014 יצא לקולנוע 'גודזילה', ריבוט למעללות המפלצת היפנית הנודעת. הסרט עצמו קיבל שבחים מהרבה אנשים (חוץ ממני. אני לא אהבתי) ושבר קופות. זה נתן לוורנר ברדרס רעיון: לבנות יקום קולנועי שבסופו גודזילה תילחם נגד קינג קונג. ב-2017 יצא 'קונג: אי הגולגולת' שהיה כיפי מאוד ועכשיו יוצא 'גודזילה 2: מלך המפלצות' שמכין את הקרקע למפגש הפסגה המיוחל שייצא רק שנה הבאה.

כמו שאמרתי בתחילת הביקורת, 'גודזילה 2: מלך המפלצות' הוא סרט עמוס. אומנם רבע השעה הראשונה שלו הולכת בדרכי הסרט הראשון ויש בה המון דרמה וקלישאות אבל מהרגע שהיא נגמרת מתחיל האקשן. הו הו הו איזה אקשן.

את הסרט הנוכחי מאוד מומלץ לראות באיימקס, שכן סצנות האקשן של 'גודזילה 2: מלך המפלצות' הן עמוסות בכול טוב של פעולה, מלחמה בין יצורים ענקיים, הרס, פיצוצים, יריות והרבה מאוד (אבל באמת הרבה מאוד) פעילות. ממש נהנתי מסצנות האקשן של הסרט. הן היו מרהיבות ומבויימות היטב.

אבל מתחת לכול האקשן והאפקטים והמולת התופים מגלים שהעלילה, אמממ, לא מדהימה. כול ניסיון להבין במה הסרט עוסק או לגלות האם לדמויות בסרט יש אפיון ועומק (רמז: לא) נקטע בשביל עוד סצנת אקשן של מפלצת ענקית נלחמת במפלצת ענקית.

וכאן מגיעים לבעיה העיקרית של הסרט שכבר כתבתי עליה בתחילת הביקורת: הסרט הזה ארוךך. יש הרבה קטעים במערכה השלישית של הסרט בהם היה נדמה שהוא הולך להיגמר ואז יש עוד סצנה ועוד מלחמה ועוד אקשן. יצאתי ממש מותש מהסרט. הרגשתי כאילו גדלתי בשנה במהלך הצפייה.

בסופו של דבר, 'גודזילה 2: מלך המפלצות' הוא מנה גדושה, אבל באמת גדושה, של אקשן, אפקטים, פיצוצים ויריות. סביר להניח שמי שאהב את הראשון יישנא את הסרט החדש (וכנראה גם להיפך) אבל אני אישית נהנתי. לא יצירת מופת בז'אנר אבל כן בידור כהלכתו ששווה לראות על המסך הכי גדול בסביבתכם.

נ.ב. יש סצנה אחרי הקרדיטים. שווה להישאר.

Article author

גודזילה 2: מלך המפלצות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים