לייף סטייל

בשביל הגוף שלכם: השיטה הקלה והנקייה לגידול ביתי של נבטי עשב חיטה

טרנד העשב חיטה אומנם דעך, אך הסגולות הבריאותיות שלו קיימות ומוכחות כיום יותר מבעבר. אם גם אתם רוצים להתחיל כל בוקר מלאי אנרגיה ובריאים יותר, גדלו בעצמכם, זה קל, מהנה וזול.

צילום: stevendepolo

נבט עשב חיטה הוא בעצם צמח החיטה בראשית דרכו, כשאורכו של הגבעול הוא כמה סנטימטרים בודדים. נבטים וצמחים צעירים חייבים להכיל כמעט את כל אבני הבניין הנחוצות לצמח על מנת שיגדל ויתפתח. אבני הבניין האלה חייבות להספיק עד שהצמח יהיה מספיק גדול בשביל לבצע פוטוסינטזה בצורה יעילה, ובעל שורשים מספיק ארוכים שדרכם יוכל לספוג חומרי הזנה. זאת הסיבה שעשב החיטה בריא כל כך וייתן לכם זריקת אנרגיה כל בוקר.

צילום: DieselDemon

עשב החיטה מכיל 17 חומצות אמינו שונות. חומצות אמינו הן היסודות של החלבונים, כל חלבון בעולם החי והצומח בנוי מחומצות אמינו. צריכה של חומצות אמינו היא חשובה והיא נותנת לנו את היכולת לייצר את כלל החלבונים בגופנו. בנוסף לחומצות האמינו, עשב חיטה מכיל כמויות גבוהות של ויטמינים שונים: ויטמין A, ויטמין C, ויטמין E ועוד. כולנו יודעים שצריכת ויטמינים היא חשובה, וכי אם רק תהיה המילה ויטמין כתובה על תווית מוצר, ערכו יעלה פי כמה. בעשב חיטה ההרכב וריכוז הויטמינים מעולים לשמירה על אורח חיים בריא ותקין. יש הרבה סוגים שונים של ויטמינים ואכן כולם חשובים. על פי ההגדרה, ויטמינים הם קבוצת חומרים אשר נחוצים לפעילות תקינה של גופנו, אותם אנו חייבים לצרוך ממקור חיצוני, מכיוון שאנו לא יודעים לייצר אותם בעצמנו (יש ויטמינים שמסופקים לנו על ידי חיידקים ששוכנים דרך קבע במעי שלנו, אפשר להתווכח על ההגדרה).

צילום: VisualHunt.com

נוסף לכל אלה, בעשב חיטה צעיר יש כמות רבה של כלורופיל. כלורופיל הוא האברון שאחראי על הפוטוסינטזה בצמחים. צבעו ירוק, והוא דומה במבנה שלו להמוגלובין שמסיע את החמצן במערכת הדם שלנו. צריכת הכלורופיל מסייעת בניקוי הכבד, והוא מתפקד כנוגד חמצון, ועוזר להיפטר מרדיקלים חופשיים. בנוסף, הוא מסייע בשמירה על רמות חומציות בטווח התקין ואף מסייע לחיידקים הטובים במערכת העיכול שלנו, ומחזק אותם. הנתונים הללו נכונים לכל ירק ירוק, אך בנבט עשב חיטה יש ריכוז גבוה במיוחד של כלורופיל, ואי אפשר להתבלבל כאשר רואים את צבעו הירוק והזרחני של מיץ עשב החיטה.

צילום: SuperfitNutrition

המדריך לגידול ביתי של עשב חיטה

אם גם אתם רוצים להיות בריאים יותר, ולהנות מכוס מיץ מרעננת בכל בוקר, כל מה שתצטרכו הם זרעי חיטה (ניתן להשיג בכל סופר), קערה להשריה, מגש/צלחת, ומגבת.

צילום: BarnyardBBS

  1. התחילו עם כמות של כוס או ספל גדולה של זרעי חיטה, שטפו את הזרעים כמה פעמים, לבסוף השרו את הזרעים עם מים בקערה. לאחר 24 שעות שטפו שוב את הזרעים כמה פעמים, והשרו אותם במים לעוד 24 שעות.
  2. ביום השלישי שיטפו את הזרעים, ולאחר מכן פזרו אותם על הצלחת כך שתיווצר שכבה של מילימטרים בודדים.
  3. הרטיבו מגבת והניחו אותה על הזרעים. לאחר יום שיפכו מים על המגבת שוב כך שכולה תיהיה רטובה, ונקזו את הנוזלים שנשארו בצלחת, הזרעים צריכים להיות לחים ולא לשחות במים. חיזרו על פעולת הרטבת המגבת עוד כמה ימים עד שהנבטים יקבלו צבע ירוק.
  4. בשלב הזה הורידו את המגבת והמשיכו להשקות את הזרעים פעם ביום. הניחו את הצלחת במקום מואר, אך לא עם קרינה ישירה של אור.לאחר כמה ימים עשב החיטה יהיה מוכן לאכילה, ולכם רק נותר לקצוץ את החלק הירוק ישר לתוך מכונת המיצים או הבלנדר שלכם ולהנות מכוס מיץ עשב חיטה בריאה.

היתרון בשיטה הזאת הוא שאתם יכולים כל יום לחתוך חלק, ולהמשיך לגדל את יתר העשבים. בנוסף, לאחר שחתכתם צרור, תנו לחלקים הקטומים לגדול מחדש ותוכלו להשתמש בהם שוב. מומלץ להשתמש בשיטה הזו פעם אחת, ולאחר מכן פשוט להתחיל את התהליך שוב עם זרעים חדשים.

גידול מהנה ולחיים.

 

Article author

בשביל הגוף שלכם: השיטה הקלה והנקייה לגידול ביתי של נבטי עשב חיטה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים