תרבות ופנאי

בירה, פיצוחים והרצאה על הבר: הבילוי הלילי החדש שכבש את ישראל

כמעט עשור חלף מאז תחילתו של עידן חדש בחיי הלילה. לצד האלכוהול, הנשנושים והכיסאות הגבוהים, הצטרפה לבילוי הלילי חברה חדשה: הרצאה. מפיזיקה לטיולים בעולם, מייעוץ זוגי ועד פוליטיקה – כמעט ואין נושא שלא תוכלו לשמוע עליו בבר המקומי שלכם.

צילום: Visualhunt.com

זה קרה לי לראשונה לפני שנה וחצי בערך. 22:00 בלילה, יום חמישי בערב. כמאה איש מתגודדים סביב שולחנות קטנים בבר אפלולי בתל אביב. במרכז הבר במה, בצדי הבר מסכים ומקרן. עד כה נראה כאילו עומדת להתחיל הקרנת משחק כדורגל מול קהל משולהב ומפצח פיצוחים, אך לא. לא, משום שהקהל מורכב מחיילות צעירות, סטודנטים, הורים, זוגות נשואים ואף מבוגרים (אך צעירים בנפשם), ולא לשם כך הם התכנסו. אל הבמה עולה בחור צעיר ומתחיל את האירוע שלשמו התכנסנו – הרצאה על המסע שהוא עובר בעולם כבר למעלה מ-13 שנים. לבחור קוראים פלג (מוכר יותר בכינויו Lonely Peleg , נווד שסיפורו מדהים ושווה שתעקבו אחריו) ובזכותו, במקום בילוי סתמי בעיר הגדולה, קיבלתי ערב מעורר השראה.

התאהבתי בקונספט. אז יצאתי למסע קטן כדי להבין האם גם קרוב לביתי בצפון אוכל ליהנות מערבים כאלה.

איך בכלל הכל התחיל?

לא הופתעתי לגלות שכמו לא מעט דברים טובים שקורים בארץ, גם את הרעיון הזה יזמו חבורת יוצאי 8200 ששאפו להגשים בסך הכל דבר אחד: לשנות את התרבות של הצעירים בישראל. הרעיון פשוט: מרצים מגיעים לברים בחינם ומשקים את הבליינים בידע, כלים ויכולות. מאז, קמו יוזמות וארגונים שונים, שהכניסו לחיי הלילה של האזרח הישראלי עוד אפשרויות רבות ומגוונות: הרצאות, סדנאות, שיחות וכולן רחוקות מלהתקיים בפקולטה או בכיתה.

הדבר שבעיקר שבה את לבי בכל הטרנד המדובר הוא נושא ההנגשה. המרצים (החל מפרופסורים בעלי שם עולמי ועד עיתונאים או בעלי מקצוע ייחודיים בתחומם) מגיעים עד לבר הקרוב לביתך, בעלות נמוכה במיוחד (חלק מהאירועים הם חינמיים וחלקם בעלות של עשרות שקלים) וכמובן מגוון נושאי ההרצאות העצום שעומד לרשותנו, האנשים הפשוטים והצמאים לידע.

צילום: VisualHunt

בואו נדבר פרקטיקה – איך גם אתם יכולים להגיע להרצאה כבר הסופ"ש?

ישנם מספר ארגונים הפועלים בתחום, כל אחד שונה באזורים הגיאוגרפיים בו הוא פועל, בסוג האירועים אותו הוא מארגן וכמובן במחירים. בחרתי להתמקד בשלושת הארגונים המרכזיים והעיקריים בארץ:

ראשית, ניתן קרדיט לחלוצים מ-8200 שהקימו את WIZE. כבר ב-2011 החלו בארגון הרצאות חינמיות בברים באזור תל אביב. בתחילה, הנושאים סבבו סביב הייטק ומדע אך כיום מנעד הנושאים רחב בהחלט וההרצאות נותרו ללא עלות (!) אך מותנות בהרשמה מראש. החיסרון: כרגע פועלים בעיקר באזור גוש דן, מפעם לפעם ישנן הרצאות מחוץ לאזור המרכז. ניתן גם להזמין במיוחד מרצה לבר באזור מגוריכם. ממליצה פשוט להיכנס לאתר ולהזמין כרטיסים.

מיזם Think&Drink Different הוקם ב-2013 ומטרתו להעניק בילוי בעל חשיבה (ושתייה) אחרת. המיזם מקיים מעל 50 הרצאות בחודש בכל הארץ (חיפאים ובאר שבעים- גם אתם בפנים) ופרט להרצאות בנושאים כלליים: כלכלה, יזמות, פילוסופיה ועוד, בשנת 2016 התחיל המיזם להפיק גם הרצאות מוזיקליות במהלכן מגיעים אמנים מוכרים אשר ינגנו את שיריהם וגם ידברו עם הבליינים ויספרו על תהליכי היצירה. העלות לאירוע נמוכה גם כן ונעה בין 30-70 שקלים לאירוע. 

צילום: Visual hunt

FUNZING, היא החברה הנוספת שארצה להכיר לכם. נחשפתי אליה כאשר השתתפתי בסיור קולינרי שהציעה. באמתחתה, שלל פעילויות ואטרקציות ייחודיות – סדנאות, סיורים, ארוחות מיוחדות וכמובן הרצאות במגוון נושאים ותחומים. מה שמיוחד ב-FUNZING הוא שגם אתם יכולים ליצור אירוע שיזמינו אליו כרטיסים. אם אתם מוכשרים בנושא לא רגיל או רוצים להעביר הרצאה על חוויה שחוויתם, תוכלו ליצור אירוע משלכם. האתר מציע חיפוש על פי סוג האירוע המבוקש, מיקום ותאריך כך שתוכלו למצוא את האירוע האידיאלי בשבילכם.

כמה פעמים הגעתם לסוף השבוע והתבאסתם ששוב תצאו לבר המקומי ותעשו את מה שעשיתם בדיוק בשבוע שעבר, ובזה שלפניו? לא משנה אם אתם חובבי היסטוריה, מכורים לספורט, מומחי פוליטיקה או בשלנים נהדרים, אני בטוחה שלפחות באחת מהאפשרויות שציינתי כאן תמצאו משהו שיעניין אתכם. יש לכם הזדמנות לקבל ידע בנושאים מוכרים לכם וגם באלה שפחות, לרכוש כלים ולקבל טיפים ממומחים בתחומם, כאלה שלא תפגשו כל יום. נצלו את ההזדמנות לגוון קצת בתוך שגרת היום-יום השוחקת. צאו לבלות.

לי נותר לאחל לכם רק שתהנו, תלמדו ולחיים!

Article author

בירה, פיצוחים והרצאה על הבר: הבילוי הלילי החדש שכבש את ישראל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים