ביקורות סרטים

ביקורת טלוויזיה – קיבוצניקים: מצילים את הקיבוץ רק כי ממש אין ברירה

טל שרייבר עם ביקורת על הסדרה החדשה של הוט- הקיבוצניקים.
תתכוננו להתאהב בקיבוץ שהפסיד הכל.

צילום: VisualHunt

אם מספרים לכם על חבורה ששמות החברים בה הם יאיא, מישמיש ופיצי יש שתי אופציות: או שמדובר בחבורה מסדרת ילדים – סטייל ערוץ ״הופ״ או שמדובר בחברי קיבוץ. במקרה שלנו האופציה השניה היא הנכונה.
אתמול עלתה הסדרה החדשה של הוט ״הקיבוצניקים״, שהזכירה לי כמה רציתי לגור בקיבוץ. איזה בחורה לא חלמה לחיות עם כל החברים שלה כמו זואי מ"זואי 101", ובהמשך כמו ב"מורדים"? (סורי אם השמות של הסדרות לא אומרות לכם כלום, כנראה שנולדתם לפני 1990).

אז כאן קיבלנו בערך את אותו הדבר, מצפייה בפרק הראשון והשני ברור שיהיו ריבים, ואז אינטריגות כי בעצם כולם תקועים אחד בתחת של השני בלי אפשרות לעזוב, סקס, כי הלו מדובר בחבורה של קיבוצניקים בני 30 שגרים יחד (ובתכלס מתנהגים כמו ילדים בני 16), והאפי האנדינג שיגיע מתישהו.
בקיצור, בגדול, הסדרה מזכירה קצת את עספור, אבל מי אמר שזה רע?

ועכשיו בהרחבה: הסדרה עוקבת אחר סיפורם של בני כיתת נרקיס מקיבוץ ״מעיין חיים״, כיום כולם בני 30 וכבר לא מתגוררים בקיבוץ שפשט רגל, אך מרביתם עדיין שמרו על קשר קרוב מאוד.
בעצם כולם, חוץ מיאיא, שהיה המנהיג המוצלח של החבורה ונטש את כולם לטובת עבודה בחברה מצליחה בגרמניה והקפיד ממש לא לשמור על קשר עם אף אחד.

הסיפור מתחיל עם ביקור קצרצר של יאיא בקיבוץ שהגיע במיוחד בשביל לחתום על מסמך שיזכה אותו בזכויות נדל"ן וכסף אחרי מכירת נכסי הקיבוץ, ומפגש מקרי עם בני כיתתו (שלעומת יאיא ממש שמחים לראות אותו), כזה שמכריח אותו להתעמת עם העבר ועם השלכות מעשיו בין עם זה בחיי החברה, המשפחה ואיך לא, האהבה.

החבורה הייתה מלוכדת, גדלה יחד (מדובר על התקופה בה היו כל ילדי הקיבוץ ישנים בבתי הילדים, למרות שבתכלס זה הופסק בשנות ה-80) וכיום המצב הכלכלי של הקיבוץ שפשט רגל מערער את כולם, ומאלץ אותם להתאגד ולעבור לגור יחד בהאנגר בדרום תל אביב בשביל לדאוג לעתידו של יוגי, בן כיתתם שעבר תאונה כלשהי בעבר שגרמה לו למוגבלות שכלית ונזקק לתמיכה.
מהפרקים הראשונים נראה כי עבודת הליהוק נעשתה בצורה מושלמת. הכימיה של החבורה כל כך אמינה ומעוררת קנאה, שכל אחד גם היה רוצה חבורת חברים-אחים שכזאת, כאלה שלא יכולים אחד עם השני ולא יכולים אחד בלי השני.

בלטו במשחקם בפרקים הראשונים, שי אביבי שמגלם את אביו של יאיא, שעובר כחקלאי קיבוצניק קלאסי, רועי ניק בתפקיד יאיא המוצלח של החבורה שרק רוצה שהכל יסתדר, שיעזבו אותו והוא יחזור לחייו המושלמים בגרמניה. יואל רוזנקיאר בתפקיד המקסים של יוגב, שאי אפשר שלא להתאהב בו, בעל מוגבלות שכלית אך עם שמחת חיים, דמותו מהווה מטאפורה למצבם של שאר החברים,  וג׳ייד דיכס וויקס שמגלמת את סמדי, בחורה ישירה, אימפולסיבית ("אתם כאלה קיבוצניקים מטומטמים") אבל חיננית שלמדה עיצוב אופנה ועברה לעיר הגדולה בתקווה לפרוץ.

חלק מיוצרי הסדרה כמו אורי ויסברוד, יונה רוזנקיאר, אמיתי אשכנזי ואבנר שפע הם קיבוצניקים בעצמם, מה שכנראה היווה את הסוד לאותנטיות ולקסם של הסדרה שבינתיים גרמה לי לחשוב שוב על מעבר לקיבוץ (לפחות משהו שאוכל לממש ולא כמו שרציתי לעבור לניו יורק, אחרי סקס והעיר הגדולה).

בקיצור, שווה צפייה.

"הקיבוצניקים", החל מ 12 בינואר, ראשון-שלישי, 20:15, HOT3

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים