ביקורות סרטים

אל תשכחי אותי

לחבק את האחר למרות היותו שונה | אור חזר מ"אל תשכחי אותי״ בטעם של עוד.

צילום: Everson Mayer

אגיד זאת כבר עכשיו, שלא יהיו אי הבנות בהמשך, סרטו של רם נהרי, "אל תשכחי אותי". הוא סרט קשה ולא נעים לצפייה. בשל נקודת מבטו הלא מרוסנת להפרעות נפש בקרב בני נוער וניסיונם להשתלב/להתקבל בקרב החברה, וזאת למרות שפתיחתו (אשר במונחי תאטרון פורשת לפנינו את הבמה ואת שחקניה) סוג של מבטיחה קומדיה תמימה וחמודה בסגנון של ווס אנדרסון. כאשר שני הטונים האלו מתנגשים זה עם זה התוצאה הסופית רחוקה מלהיות אחידה ולממש את הפוטנציאל האמיתי שלה.

אני קודם כול מעריך את הבמאי וצוות ההפקה אשר שפכו את ליבם בהצגת דיוקן אישי של שתי נפשות בודדות בעולם אשר כלל לא מעוניין לקבל אותם כמו מי שהן. שתי הנפשות הללו משוחקות על ידי שני שחקנים אשר בהחלט נותנים את כול כולם כאן, ניתאי גבירץ ומון שביט שלא פעם ולא פעמיים הצליחו לעבוד עם מה שהיה להם וגרמו לי להיכנס לתוך העור של דמויותיהם.

מצד אחד, משהו כאן לא התחבר לי, ראשית משהו בדמותו של ניתאי הרגיש מעט דל בהשוואה לדמותה של שביט, מרגיש כי כל כך הרבה מידע על חייו מוסתר באפלה, יחסיו עם הוריו מצומצמים לסצנה אחת בלבד בחנות מוסיקה בהסתמכות על אקספוזיציה, וכנראה הכי קריטי: לקראת סופו כלל לא היה לי ברור במה בעצם דמותו הייתה מאובחנת.

ומצד שני יש לנו את דמותה של שביט, שלמרות כמו שציינתי למעלה, מרגישה יותר שלמה. רוב הסצנות שלה מרגישות ארוכות מידי, כמעט עוברות לגבול המלודרמטי או אפילו מתמקדות ברגעים קטנים ושוליים. למשל סצנת המפגש עם הוריה מתחילה חזק מנקודת מבט רגשית אך לאט לאט מאבדת את המומנטום ואת הפוקוס שלה (סצנה בה פוגש דמותו של ניתאי את אחיה הקטן של דמותה של שביט שבקלות הייתה יכולה להיחתך מהתוצר הסופי). לקראת סוף הצנה היא מרגישה כאילו והיא חוזרת על עצמה.

למרות שהסרט מרגיש די מקרטע, לפחות יש בו כמה רגעים אנושיים וקומיים החושפים לפני הקהל, חלקיקים קטנטנים, ממה שיכל להיות יצירה מרגשת, אם רק מעט שיפורים בדראפט הסופי שלו. מי כמוני יכול להבין את חשיבותו של סיפור אנושי על בני אדם אשר חיים בשוליים, הכוונות טובות כאן וניתן לראותן בלא מעט סצנות, ועדיין, לא אשקר ואגיד כי חסרות לסרט כמה נגיעות אחרונות שהיו הופכות אותו לשווה לצפייה.

 

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים