מדע וטכנולוגיה

מדוע iRobot מרחף בחלל החיצון?

ב-4/10/1957 שיגר האדם את הלוויין הראשון אל עבר המרחב האינסופי אותו אנו מכנים החלל החיצון. בעשרות השנים שלאחר מכן התפתחה האנושות והפכה לפעילה מאוד בחלל. מסתבר כי קיים דמיון רב בין הישראלי הממוצע ובין לוויני החלל השונים, שניהם לא משליכים את הפסולת שלהם לפח.

 

ניתן לראות כי במרוצת השנים מסלולי תנועת הלוויינים סביב כדור הארץ הלכו והתמלאו בכמות הולכת וגדלה של אשפה, החל מרסיסי צבע מלאכותי ואבק, דרך חלקי מתכת קטנים ועד לשברי טילים ולוויינים.

מפאת הנסיבות הקיימות בהן ערימות של זבל מושלכות ברחבי הגלקסיה, הפסולת החללית יוצרת בעיה גדולה למדינות המבקשות להכניס לוויינים חדשים לתנועה סביב כדור הארץ.

490a9732צילום: nasa

דרך אחת לטפל בבעיה מגיעה מבית היוצר של סוכנות החלל האירופית. הסוכנות מפתחת מעין רובה רשת משודרג שמזכיר את שואב האבק הרובוטי הנמכר בעולם, הלוא הוא ה- iROBOT המפורסם. תפקידו של הרובה הוא לשייט ברחבי החלל ולאסוף אליו אשפה באמצעות רשת אותה הוא יורה. כיוון הרובה אל עבר האשפה לא ייעשה באופן ידני אלא ידי תוכנה ייחודית. בכדי להוכיח את יעילות התוכנה המפעילה, הדגים אחד ממפתחי הרובה, כיצד התוכנה מצליחה להנחות את הרובה ולירות בהצלחה את הרשת אל עבר רחפן בעודו נע באוויר.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים