מדע וטכנולוגיה

אבטחת קריפטו – הדבר החם הבא

דו״ח חדש מציג ממצאים מעניינים בנוגע לאבטחת קריפטו. מהם אתגרי האבטחה והמענה של חברות האבטחה הגדולות בעולם?

לפני מספר שנים, כאשר הגיחו לאור המטבעות הקריטוגרפים הראשונים, אף אחד לא חשב שהתופעה תגדל ותתרחב ותהפוך לעניין טכנולוגי מורכב שיגרור אחריו את העולם. לאט לאט ובעקביות אנו חווים את התחום כלא פחות ממהפכה, המשפיעה ועתידה להשפיע עוד יותר על אספקטים רבים בחיינו.

אין זה מפתיע שצו השעה הוא הדאגה לאבטחת מטבעות קריפטוגרפיים, המתבררת כצורך מרכזי שהתפתח עם ביאת הטכנולוגיה הייחודית לעולם. דרך האפליקציות השונות, התקשורת האלחוטית המואצת, מעבדים חזקים ועוד טכנולוגיות ניתן להבין מיד שהסיכונים יכולים להיות רבים ומגוונים. סיכול וניטור האיומים הרבים, ההולכים והמתגברים בסיטואציה זו, שעד היום נחשבה לנסבלת, הופכים אט אט לדרישה סטנדרטית בכל הקשור לתחום אבטחת הקריפטו.

אבטחת קריפטו והאתגרים שבדרך

התחום, מסתבר, מלא בפרצות אבטחה בתהליכי נתונים שונים: אחסון הנתונים, עיבודם ועוד. יחד עם אלו קיים הרצון לשמר את המידע ולא לאבד אותו ולכן האיזון מאוד חשוב והבעיה הולכת מסתבכת. עוד בעיות שעדיין נותר לבוא על פתרונן הן חוסר בכוח אדם מיומן, לקוחות נאיביים ובורים, וחוסר ידע כללי ומתמשך. מסיבה זו, השוק עדיין סובל מתנודתיות ובוודאי שאינו נחשב ליציב.

צילום: typographyimages

כיצד ניתן לפתור זאת?

אם כך, האם מסתמן פתרון נראה לעין בעתיד? התשובה אינה חד משמעית. ידוע לנו שחברות הטכנולוגיה ברחבי העולם מנסות לפתור את העניין בקדחתנות, ומוצפות באתגרים חוצי תחום, הרי השוק כולו כל כך רחב ומגוון, והדבר מתבטא למשל, במספר הפלטפורמות והחומרה השונות או השירות המוצע. יתרה מכך ניתן לפלח את השוק לפי קריטריונים נוספים כמו גודל הארגון והתחום שבו הוא עוסק.

צילום: Sangeeth88

בפועל

לאדם המצוי, ניתן לתמצת את מה שאירע עד כה בפשטות ככאוס מאורגן. בין התרעה להתרעה מנסות בינתיים חברות הטכנולוגיה הדומיננטיות הרבות (רשימה חלקית) IBM, MISTUBISHI, HP, Toshiba ועוד, להרים את הרף בכל הקשור לגיוס ועיבוי פעילות הפיתוח, בנוסף להבאת חדשנות ומתודולוגיה מתקדמת לתחום.

*למעונינים להרחיב את הידע בתחום, ניתן לעיין בהרחבה בניתוח ממצאי הדוח בקישור הבא, עליו מתבססת הכתבה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים